„A július végi akadémiai évnyitó után a kollégiumban a szeptember elsejei iskolakezdéssel kezdődik el az érdemi munka. A legnagyobb változás az, hogy a fenntartói jogkör augusztus elsejével a Testnevelési Egyetemtől az akadémiához került. Ezzel egy kézbe kerültek a különböző területek, ami nagy könnyebbséget jelent, hiszen közös elvárásoknak kell megfelelnünk. Úgy gondolom, minden és mindenki készen áll az új tanévre, a megfelelő szakmai munkához maximálisan adottak a feltételek.”
Személyi változás is történt a kollégiumban, ez pedig jelentős előrelépést jelent a diákok idegennyelvi oktatásában.
„Idén tizennégy fős létszámmal (tíz pedagógus, két gyermekfelügyelő, egy ápoló, egy iskolatitkár) igyekszünk megoldani a tanév során felmerülő iskolai és egyéb feladatokat. A munkatársak mellé egy új kolléga is érkezett, ami azért tölt el nagy örömmel bennünket, mert angol szakos tanárnőről van szó. Ezzel az évek óta sarkalatos problémát jelentő nyelvtanulás megtámogatása megoldódni látszik. Fontos tudni, hogy a jövő évi egyetemi és főiskolai felvételi vizsgák már nyelvvizsgához kötöttek, tehát a továbbtanulni szándékozó diákjaink számára óriási segítséget jelent majd Karczagi Szilvia érkezése. Ezzel kapcsolatban merült fel egy oktatást segítő eszközökkel felszerelt kisebb nyelvi labor kialakításának terve is, ami szintén a tanulók felkészítését segítené.”
A NEKA diákok sportszakmai előmenetele mellett a tanulmányi munkájukat is figyelemmel kísérik a nevelők, így az iskolákkal, intézményvezetőkkel való folyamatos kapcsolattartást is kulcskérdésnek tartja Sikler Gyula:
„Helyettesemmel, Kádi Zsófiával személyesen egyeztetünk mindhárom iskolában az évkezdéssel járó szokásos teendőkről, találkozunk a régi-új osztályfőnökökkel, meghatározzuk a közös feladatokat. Szeretnénk fenttartani a nevelői konzultációkat, ahol az igazgatók, pedagógusok, az edzők, a kollégiumi nevelők is jelen vannak és az aktuális időszak felmerülő kérdéseit is átbeszélhetjük”
A szakember szerint az új diákokkal való ismerkedés volt a legfontosabb augusztusi feladat, de az eddig is jól működő 8-10 fős egyéni konzultációk is folytatódni fognak:
„A kiscsoportos foglalkozások, a gyerekekkel való leülések menetének kidolgozása jelenleg is zajlik, olyan új foglalkozási tervet igyekszünk kialakítani, amelynek mentén elindulunk. Fontos meghatározni, mely mentálhigiénés területek fontosak, milyen akut dolgokat érintsünk a beszélgetések során.”
A kollégiumi vezetés fontosnak tartja a gyerekek számára a szabadidős programok szervezését.
„Miután diákjaink feszített program szerint élik a mindennapjaikat, elengedhetetlen, hogy a monoton ritmust megtörjük egyszer-egyszer. Igyekszünk olyan elfoglaltságokat, játékos összejöveteleket szervezni, ami a kreativitásukat fejleszti, összehozza őket és kikapcsolódást nyújt számukra. A kulturális programok mellett az ünnepi megemlékezéseket, vagy a jól bevált szakköri, kézműves foglalkozásokat megtartjuk, miközben újakkal is próbáljuk színesíteni a programokat” – foglalta össze az idei tanévben várható programokat Sikler Gyula.