Szakembereink a Nemzeti Kézilabda Akadémián folyó magas színvonalú és újszerű munkát mutatták be az érdeklődőknek, akik szép számban voltak kíváncsiak az előadásra.
− Olyan légkört és lehetőséget szeretnénk teremteni akadémistáink számára, amelyben filozófiánk, a „teljes embert nevelünk” eszméje maradéktalanul megvalósulhat. Nem kívánunk gátakat szabni a tehetségnek és az egyéniségnek, miközben konkrét rendszert kínálunk ahhoz, hogy játékosaink maximálisan kiteljesíthessék önmagukat – vezette be a Nemzeti Kézilabda Akadémiát bemutató blokk első előadásának hallgatóit a Balatonbogláron folyó munka bemutatásába Mocsai Tamás, aki az egyéniségek fejlesztése kapcsán elmondta, hogy az elmúlt hat év nagyszerű eredményei ellenére, a hosszútávú képzés fontosabb a bajnoki címek számánál. A NEKA ügyvezetője ugyanakkor azt sem titkolta, hogy a nemzetközi konferencián való részvételt éppen az akadémia innovatív mivolta indokolja a leginkább, amelyben a szellemiségen és a szakmai hozzáértésen túl a sporttudományos háttér és eszközpark is nagy szerepet játszik.
Szabó András László ezekhez a gondolatokhoz kapcsolódva az erőnléti képzésről és azzal szorosan összekapcsolódó egészségügyi szekció felépítéséről és működéséről beszélt, míg Soós Ivett a különböző mérések fontosságáról és azok rendszeréről adott ízelítőt.
− Végtelenül motiváló számunkra is, hogy egy olyan innovatív rendszerben dolgozhatunk, mint a NEKA. Sok helyen dolgozhattam Magyarországon és a határokon túl, bátran kijelenthetem, hogy az ittenihez hasonló körülményekkel ritkán találkozhattam – jelentette ki Szabó András László, mielőtt az előadás hallgatóinak bemutatta volna a Nemzeti Kézilabda Akadémia teljesítményfokozó rendszerét.
Az előadásokat követően, a NEKA szakemberei válaszoltak a hallgatók kérdéseire. A konferencia csütörtöki, második napján Szücs Martin erőnléti edző az élsport szolgálatába állított edzésdiagnosztikáról elnevezett műhelybeszélgetésen osztja meg a korosztályos Európa-bajnokságon szerzett tapasztalatait és azokból levont tudományos következtetéseket.